“Men sana in corpore sano”

Practicarea sportului de catre copii este necesara pentru ca favorizeaza constructia osoasa, permite o buna dezvoltare a inimii, plaminilor si muschilor. Inotul este indicat pentru efectele sale benefice asupra sistemului nervos si a dezvoltarii musculare armonioase.

Luptele de genul judo sau karate dezvolta supletea, atentia si respectul fata de reguli si adversari. Acestea sunt benefice pentru copiii introvertiti, care isi vor descoperi personalitatea si calitatile si vor capata curaj si incredere in propriile forte. Tenisul dezvolta supletea si coordonarea miscarilor. Sporturile in echipa dezvolta simtul tactic si solidaritatea.

Copilul nu trebuie sa fie epuizat de activitatile sportive. Este important ca el sa-si aleaga singur sportul pe care doreste sa-l practice. Atentie insa la virsta copilului. Un copil mic, in virsta de 5-6 ani, nu trebuie sa faca un sport prea dur pentru corpul sau. De asemenea, activitatea sportiva este in egala masura recomandata copilului bolnav (diabetic, cardiac), dar cu multa atentie si in cadrul unor colectivitati.

Sportul amelioreaza adesea calitatea vietii unor persoane bolnave. Spre exemplu, in cazul diabeticilor, miscarea intirzie aparitia complicatiilor, asigura o forma fizica buna si permite scaderea dozelor de medicamente. Toate acestea datorita faptului ca sportul reduce glicemia (nivelul zaharului in singe). Activitatea fizica face ca zaharul si insulina sa intre in celula musculara, in timp ce sedentarismul face ca muschii sa utilizeze grasimile si nu zaharul. Regimul alimentar trebuie adaptat pentru a fi evitata hipoglicemia in cursul efortului. Bolnavul coronarian poate avea o activitate fizica regulata, dar trebuie sa evite sporturile solitare, de tipul alpinismului sau scufundarilor subacvatice.

Nu am ales intamplator sa public acest articol in blog-ul meu…Am practicat mai bine de 10 ani de zile sport de performanta si pot spune ca nu imi imaginez o viata fara activitate sportiva…nu numai ca este foarte sanatos practicarea unui sport dar este si foarte benefic pentru intreg organismul.

Am sa va prezint in continuare principalele avantaje ale practicarii sportului

* reduce riscul mortii premature;

* reduce riscul aparitiei bolilor de inima, a diverselor forme de cancer si a doua tipuri de diabet;

* previne aparitia problemelor de tensiune;

* ajuta la mentinerea greutatii corporale si reduce riscul aparitiei obezitatii;

* reduce riscul aparitiei osteoporozei;

* ajuta la o mai buna socializare si inlatura comportamentele antisociale;

* o metoda de relaxare prin reducerea stresului, depresiei si anxietatii

4 Comments

  1. veronica said,

    April 16, 2007 at 3:58 pm

    Este adevarat,practicarea unui sport este benefic…insa copii trebuie educati de mici cu el.

  2. diana said,

    April 16, 2007 at 5:22 pm

    Sunt intru totul de acord cu ceea ce se spune in acest articol. Insa nu numai copii au nevoie de o activitate sportiva, ci persoanele de toate varstele. Eu am niste probleme de sanatate si sunt scutita de la efortul fizic, insa totusi il practic deoarece ma simt mult mai bine dupa fiecare sedintza, ma ajuta sa ma concentrez, dar sa ma si relaxez.

  3. Tina said,

    May 2, 2007 at 10:03 am

    Daaaaaaaa… iar in lumea asta atat de solocitanta psihic… este aur curat putina miscare… pacat ca nu prea avem timp… sau chef…

  4. florentina said,

    May 2, 2007 at 1:41 pm

    Sportul este cel mai important, pentru organism, si nu numai, dupa o alimentatie sanatoasa.

    FACETI CAT MAI MULT SPORT !!!!!!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: