Munca intr-un call-center…o alegere buna?

Una dintre profesiile foarte căutate la ora actuală este aceea de operator de call center. În ultimii ani cererea de operatori a crescut în mod constant şi se aşteaptă ca această tendinţă să se accelereze, pe măsură ce România se conturează ca o destinaţie favorită pentru externalizarea serviciilor de call center.

Până acum câţiva ani activitatea de operator de call center era percepută ca fiind una temporară, flexibilitatea programului şi posibilitatea de a lucra part time făcând ca acest post să fie unul atractiv mai ales pentru studenţi. În prezent tot mai mulţi tineri absolvenţi conştientizează potenţialul acestui domeniu.

Cine poate deveni operator de call center?

Profilul operatorului de call center: persoană fermă, echilibrată şi sociabilă, cu abilităţi deosebite de comunicare, care asimilează rapid informaţii noi. Pentru a lucra în acest domeniu este nevoie de tact, empatie, calm, o viteză bună de reacţie, dorinţa permanentă de a învăţa.

Cum se poate ajunge operator de call center?

Deoarece nu există cursuri pregătitoare pentru această profesie în instituţiile din învăţământul universitar sau pre-universitar, singurul mod în care un absolvent poate îmbrăţişa această meserie este trainingul în cadrul unei firme de profil.
Ce presupune activitatea de call center sau contact center?

Un operator de call center are o poziţie cheie în firmă, el reprezentând interfaţa dintre client şi firmă şi este responsabil de promovarea imaginii companiei. Fiecare client are propriile particularităţi ale business-ului, propriile proceduri organizaţionale, iar un operator de call center care lucrează pe mai multe proiecte are ocazia de a căpăta într-un timp relativ scurt experienţa mai multor medii de lucru, pe care, în mod normal, ar putea-o acumula doar schimbând mai multe locuri de muncă. În plus, într-un contact center se lucrează pe toate canalele de comunicare: telefon, chat, e-mail, sms, iar un operator de contact center trebuie să stăpânească tehnici de comunicare specifice fiecăruia dintre aceste medii.

Care sunt avantajele profesiei de operator de call center?

În ceea ce ma priveşte, fiind operator call center aproximativ un an de zile, principalul diferenţiator era mediul plăcut de lucru şi atitudinea companiei faţă de angajaţi, colectivul nostru fiind foarte tânăr, cu o medie de vârstă de 23 de ani. Fiecare angajat era integrat într-o echipă şi ne bucuram de o excelentă comunicare în cadrul echipelor, cooperarea fiind esenţială în tot ceea ce faceam.

De regula, intr-un call center, angajaţii beneficiază de o formare continuă, ceea ce le permite dezvoltarea personală prin acumularea de informaţii specifice profesiei dar şi dobândirea de competenţe ce pot fi utilizate în orice alt domeniu.

Care sunt perspectivele de carieră?

Un operator de call center poate opta pentru o carieră pe orizontală, acumulând competenţe specifice meseriei. La ora actuală sunt foarte căutaţi şi se oferă salarii mai mari pentru operatorii care au şi cunoştinţe tehnice, economice sau au experienţă în vânzări. În caz că se doreşte o evoluţie verticală, există în orice contact center mai multe poziţii: supervizori, manageri de proiect, consultanţi, traineri, specialişti în activităţi de back-office.

La ora actuala, pentru un astfel de job, aplica foarte multi studenti, care abia au pasit pe bancile facultatii, din dorinta de a-si acumula experienta si de a castiga un ban cinstit

5 Comments

  1. veronica said,

    April 16, 2007 at 4:01 pm

    Jobul de operator call-center este unul temporar cum ai spui si tu dar de cele mai multe ori, din pacate, firmele cu acest profil isi trateaza angajatii ca pe unii temporari…si vorbesc din experienta.

  2. diana said,

    April 16, 2007 at 5:30 pm

    Eu cred ca exista si o parte buna a acestui job, mai ales pentru studentii care vor sa lucreze part-time. Mai ales ca dezvolta comunicarea cu persoanele din jur!

  3. Magda said,

    April 17, 2007 at 7:52 am

    Si eu am lucrat o vreme intr-un call center. Intr-adevar mediul de lucru este unul foarte activ, stimulativ si lipseste rigoarea din alte domenii. Insa exista si un factor mare de stres, datorat in principal target-urilor care trebuie atinse sau faptului ca oamenii cu care intri in contact la telefon pot fi de multe ori dificili. Cred ca acest tip de job este ideal ptr perioada studentiei, pentru a acumula experienta si pentru a castiga niste bani. Nu il vad insa ca pe o oportunitate de cariera pe termen lung.

  4. Tina said,

    May 2, 2007 at 10:09 am

    … hmmmmmm… telefonistele de pe vremuri… ascunse dupa un cuvant englezesc… cam ca tot ce-i pe piata in Romania de azi…
    “Aceeasi Marie cu alta palarie.”

  5. florentina said,

    May 2, 2007 at 1:48 pm

    Din cate am auzit nu este un mediu prea placut, din contra………… acum depinde de fiecare in parte. Nu as lucra intr-un call center sub nici o forma, doar daca nu as avea alta alternativa, ceea ce in ziua de azi este putin probabil, sunt multe oferte de munca mult mai interesante.

    Florentina


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: