Practica…anul II

Activitatea mea de practica, in anul al doilea al facultatii, a inceput in perioada 1- 7 iulie, in cadrul televiziunii ”Realitatea T.V”, la Departamentul de stiri. Pe parcursul acestei perioade am participat la o serie de evenimente atat pe teren cat si in interioril organizatiei.

Am sa povestesc in continuare, pe scurt evenimentele pe care eu le-am considerat a fi cel mai importante si la care am luat si eu parte.

Intr-una din zilele mele de practica am mers impreuna cu o echipa de la Departamnetul de stiri, la o conferinta de presa in care personajul principal era avocata preotului care i-a luat viata unei tinere calugaarite. Avocata a raspuns la o serie de intrebari venite din partea jurnalistilor. Ea si-a sustinul punctul de vedere pe tot parcursul conferintei, incercand sa-l scoate basma curata pe preot.

Conferinţa de presă a fost una dirijată: a avut o anumită tematică stabilită din timp, a început cu o declaraţie iniţială, după care jurnaliştii au pus întrebări (legate de subiectul pus în discuţie). Avantajul acestui tip de conferinţă a fost acela că a oferit organizatorului un management eficient al evenimentului, rezultatele fiind previzibile, iar pregătirile fiind mai simple.Cazul in sine a fost foarte dezbatut la vremea respectiva si a avut un mare impact la vremea respectiva.O data ce am ajuns la redactie cu caseta pe care era inregistrata conferinta, a trebuit sa facem mixajul. La aceasta operatiune am participat si eu. A face un mixaj inseamna ca trebuie sa tai anumite cadre neimportante de pe caseta  si sa lasi pasajele cele mai imporatante -adica acelea unde se intalnesc noi informatii-. Altfel spus mixajul este un colaj de pasaje in care informatia nu este redundanta. Dupa realizarea cu succes a mixajului, acesta urmeaza sa apara in cadru stirii. Pot spune ca o data cu aceasta conferinta de presa am trecut de la teorie-de la cea  ce am invata la scoala-la practica.

De asemenea in cadrul redactiei am vazut cum se realizeara stirile. Si aici teoria m-a ajuta foarte mult. Am observat ca s-a tinut cont de regulile piramidei rasturnate:in lead (introducere) se incearca sa se raspunde la cat mai multe din intrebariele:Cine?, Ce?, Unde?,Cand?, Cum? si De ce?; in sublead (cuprins) se  raspunde la intrebarile la care nu s-a putut raspunde in lead; iar in incheiere vor fi cuprinse informatiile mai putin importante.

Intr-o alta zi de practica, am mers impreuna cu o alta echipa de filmare pe teren, pentru a realiza un material despre admiterea in facultati. Am mers pe la mai toate facultatile de stat:”Universitatea bucuresti”,”Politehnica Bucuresti”, “A.S.E”, am stat de vorba cu studenti, profesori, am aflat cate locuri sunt disponibile pentru admitere si cati candidati sunt pe loc, etc.Echipa de filmare era formata din doua persoane:operatorul de camera si reporterul. Am observat faptul ca operatorul are un rol foarte important si ca reporterul trebuie sa tina seama de sfaturile acestuia.Intr-o alta zi, am mers impreuna cu echipa de filmare la aeroportul Otopeni deoarece inainte cu cateva minute se daduse alarma ca in scurt timp va exploda o bomba. Zborurile au fost amante cu aproximativ o jumatete de ora, timp in care cei de la S.P.P si S.P.I.R au facut verificarile.Alarma s-a dovedit a fi una falsa, iar in scurt timp totul a revenit la normal.Pe parcursul acestei saptamani am mers in fiecare zi la Studioul  de unde se prezinta stirile si am vazut cum se fac pregatirile inaintea unui buletin de stiri prezentat in direct.

Mai trebuie spus faptul ca oamenii din interiorul redactiei de stiri pastrau intotdeauna legatura, prin telefon, cu cei aflati pe teren, asadar comunicarea intr-o astfel de echipa este extrem de importanta. Ne putem da seama daca exista o comunicare interna eficienta din insasi calitatea stirilor care sunt prezentate pe micul ecran.

Trebuie sa afirm faptul ca mi-a placut stagiul de practica pe care l-am desfasurat in cadrul televiziunii “Realitatea T.V”.Am vazut aici oameni competenti, oameni sociabili, oameni cu spirit de echipa.

3 Comments

  1. Elena said,

    May 2, 2007 at 1:29 pm

    laudabil ca folosesti teria in practica.

  2. florentina said,

    May 2, 2007 at 1:57 pm

    Fascinanta televiziunea, nu ????????

    Florentina

  3. Cornelia said,

    May 6, 2007 at 1:03 pm

    Perioada pe care am petrerecut-o eu la Realitatea TV nu a fost nici pe departe asa interesanta. Uitasera complet ca trebuie sa venim si ne-au chemat peste o saptamana cand ne-au pus sa citim stiri scrise de agentiile de presa. Foarte interesant! Iar apoi ne-au spus sa nu mai venim decat peste 2 saptamani pentru a ne lua adeverinta de practica.
    Pentru a intra in posesia adeverintelor am avut nevoie de doua zile. In prima zi ne-au spus ca nu au timp, dupa ca am asteptat o ora, iar a doua zi am fost trimise in barul Realitatea TV timp de vreo doua ore.
    Deci nu le port o amintire foarte placuta.🙂


Leave a Reply

